- CENTRES EDUCATIUS -
Llegir en
Castellà

MEDIACIÓ ESCOLAR
És un procediment senzill i flexible que permet que siguin els subjectes implicats en la mediació els que determinin lliurement les seves fases fonamentals. La norma es limita a establir aquells requisits imprescindibles per donar validesa a l'acord que les parts puguin assolir, sempre sota la premissa que arribar a un acord no és alguna cosa obligatori, doncs, a vegades, com ensenya l'experiència aplicable d'aquesta institució, no és estrany que la mediació persegueixi simplement millorar relacions, sense intenció d'arribar a un acord de contingut concret.
Principis informadors de la mediació: el principi de voluntarietat i lliure disposició, el d'imparcialitat, el de neutralitat i el de confidencialitat. A aquests principis s'afegeixen les regles o directrius que han de guiar l'actuació de les parts en la mediació, com són la bona fe i el respecte mutu, així com el seu deure de col·laboració i suport al mediador. Qui porta a terme la Mediació: el mediador/a elegit per les parts en conflicte. Hi estatut mínim del mediador/a, amb la determinació dels requisits que han de complir i dels principis de la seua actuació. Aquest Mediador / a, professor / a, pare, mare o alumnes pot formar-se, amb l'ajuda de IMECO-Red Araña, en el propi centre escolar.
Avantatges de la Mediació escolar
· Afavoreix la participació i la comunicació.
· Afavoreix pensar creativament en els problemes, i començar a prevenir i solucionar els conflictes.
· Facilita que l'individu trobi les possibles solucions, des de la seua autonomia personal.
Gestiona els conflictes d'una manera democràtica.
· Prevé l'aparició de conductes violentes i agressives.
· Crea al centre un ambient més relaxat i productiu.
· Contribueix a desenvolupar actituds d'interés i respecte per la resta.
· Ajuda a reconèixer i valorar els sentiments, interessos, necessitats i valors propis i de la resta.
· Augmenta el desenvolupament d'actituds cooperatives en el tractament de els conflictes en buscar conjuntament solucions satisfactories per a les parts.
· Augmenta la capacitat de resolució de conflictes de forma no violenta.
· Contribueix a desenvolupar la capacitat de diàleg i a la millora de les habilitats comunicatives, sobretot l'escolta activa.
· ... i moltes més ...

JORNADES FORMATIVES PER EDUCADORES
IMECO Institut de Mediació i Conciliació i Red Araña realitzen periòdicament Jornades o trobades amb professionals de la educació, pares i mares, en els quals es tracten i contrasten diferents continguts relacionats amb l'educació dels fills i filles/ alumnes, i l'orientació dels pares/mares, professors/es i directius/es de Centres educatius.
En les sessions s'exposen conclusions educatives fruit de les investigacions, estudis i pràctiques que es duen a terme a les famílies i als centres educatius. Les jornades poden realitzar-se a València, seu de IMECO-Red Araña o en el Municipi i seu dels grups que desitgin dur-la a terme. Els continguts de les mateixes, són proposats, elegits i matisats pels organitzadors, a partir dels suggeriments dels tècnics de IMECO-Red Araña. Les dates també les proposen els organitzadors, a costa de les possibilitats d'agenda de IMECO-Xarxa ArañaAproveche l'ocasió per millorar la qualitat educativa del seu Centre i de les seues famílies en els seus diferents àmbits, aprofitant caps de setmana, dies de vacances, o simplement , les vesprades.
Sol·licite una visita i ens desplacem al seu Centre educatiu o AMPA

Orientació a pares/mares. Xerrades pares/mares. AMPAs
Escola de Pares i Mares Una oportunitat per aconseguir millors resultats educatius amb els alumnes/fills i filles! Xerrades-Col·loqui-Tallers d'Orientació Familiar i Escolar. Dirigides a pares i mares 'Són necessaris canvis en l'educació dels fills i filles! ¡Innove de forma adequada! Els continguts es recolzen en els valors del Projecte Educatiu del Centre en què s'imparteixen i en les necessitats i expectatives dels participants, així com en les metes que es fixen els organitzadors: AMPA, Centre educatiu, Associació, etc ...
Alguns temes sol·licitades en els últims mesos
Com ajudar els fills en els estudis
Educació i límits en la família
Les Intel·ligències Múltiples, èxit dels fills es i dificultats escolars: hiperactivitat, dislèxia, inadaptació, assetjament escolar, ciber bulling, etc ...
Influència dels àvies s en l'educació dels fills.
La família extensa: importància dels oncles, avis/es i cosins/es.
El temps lliure dels fills i filles: Aficions i interessos.
L'orientació professional i el futur ocupació dels fills.
Col·laboració Centre educatiu i Família: la tutoria.
L'Educació i les noves tecnologies.
El ciber assetjament.
El rendiment escolar i l'autoestima dels fills i filles/ alumnes.
L'assetjament escolar: Bulling.
Altres continguts proposats per l'AMPA o la direcció del centre o Asociación
Se abonen 10 euros en concepte de donatiu. Pel desplaçament al Centre educatiu des de la nostra seu a València, a 0'22 € el Km

Orientació Escolar i Professional Alumnes. Orientació Alumnes
Els nens i nenes van a l'escola per aprendre uns continguts culturals, aprendre a conviure i preparar-se adequadament per a la vida social i professional actual i la que, en el moment oportú, els correspongui desenvolupar. Per això necessiten orientacions per aprendre i conviure, però també per desenvolupar una professió que els permetrà aportar beneficis a la societat i al mateix temps, aportar recursos econòmics a la seua persona i família, en cada cas. Aquests objectius i metes cal tenir-los en compte doncs, d'aquesta manera, totes les accions i decisions que es duen a terme al centre i en la família, conduiran a ser millors ciutadans i ciutadanes es i millors professionals.
IMECO i Red Araña, des de la experiència de la formació que desenvolupa en joves i adults, posa al servei dels nivells de Primària, Secundària i Batxiller, Cursos breus d'orientació escolar i professional amb la finalitat que cada alumne descobreixi i potencie de manera intencional les activitats professionals que els permeti sentir-se a gust amb si mateix per les aportacions a la societat i al seu propi benestar. Consulta’ns com pot beneficiar el seu fill dels nostres programes específics d'Orientació escolar i professional, bé de forma individual, bé de forma grupal, en la nostra seu o al propi centre o entitat. Com a pare/mare, educador/a, professor/a, o orientador/a educatiu, podem ser de gran utilitat.
Telefona'ns i comentem totes les possibilitats.

Formació Professorat. Millora Educativa. Innovacions en els Centres Educatius
El professor/a és la clau per aconseguir la qualitat educativa que el alumnes, la família, i la societat necessiten. D'acord amb l'evolució social i laboral actuals es fa necessari la Transformació del ROL DEL PROFESSOR/PROFESSORA, que ha passat a ser entrenador/a, facilitador/a, guia dels seus/es alumnes; gestor/a de l'aprenentatge de cadascun dels seus alumnes. El Portfoli del Professor/a és una eina que dóna objectivitat i universalitat al seu treball amb els alumnes, amb cada alumne. Surt reforçada la tutoria individual i grupal.
Quines altres transformacions necessita l'entorn del professor/a i que l'afecten essencialment?
* TRANSFORMACIÓ: REFERIDA AL CURRÍCULUM. La manera de presentar els seus continguts referits a la vida, la forma d'aprendre'ls s'ha involucrat de manera activa als alumnes i professors/es, aconseguint que els alumnes puguin donar raó del que s'ha après, saber per què i opinar sobre això.
* TRANSFORMACIÓ DE LES METODOLOGIES. Aprenentatge Crític i Cooperatiu. Aprenentatge per Projectes de Comprensió, de Competències, d'Investigació, de Serveis Socials; Aprenentatge cooperatiu, Comunitats d'aprenentatge, Mètode científic, Aprenentatge reflexiu, Aprenentatge basat en problemes, aplicació de Rutines i Destreses de pensament, concreció de metes de comprensió, ús de portàtils a l'aula són noves metodologies orientades a aconseguir un aprenentatge actiu i intel·ligent, per a la vida.
Canvis en l'AVALUACIÓ. Rúbriques d'avaluació, l'autoavaluació, els exàmens, ... ens ajuden a avaluar el procés d'aprenentatge de l'alumne i ens permeten millorar-lo.
L’ORGANITZACIÓ requereix transformar-se. Al prioritzar l’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (Educació Especial) s'elimina el concepte DÈFICIT PEL DE CREIXEMENT, recolzant-se en les intel·ligències més desenvolupades per eliminar la deficiència i millorar la resta d'intel·ligències; en tenir en compte els GRUPS FLEXIBLES, en treballar els PROJECTES INTEL·LIGENTS, els workshops amb alumnes de diferents edats i nivells, el PROGRAMA MENTOR, possiblement sigui necessari canviar tot l'esquema organitzatiu posant espais i temps al servei del Projecte Educatiu.
Aprofite aquest any 2018 per transformar alguna part del seu Centre i aconseguir cada dia una educació de més qualitat.
Sol·liciti'ns una entrevista.