-
ORIENTACIÓ -
Llegir en Castellà
ORIENTACIÓ ESCOLAR
TE BASES NOMÉS EN LES NOTES PER A PENSAR QUE EL TEU FILL/A ÉS BRILLANT?
Aquest pot ser un error que et faci malbé la vida i la dels teus, però, sobretot, la de la teu fill/a. L'educació exigeix informar-se, saber, conèixer i observar. Els pares hem d'educar perquè cada fill/a sigui la millor versió de si mateix/a. És important que a més de les notes coneguis com funciona el cervell, que hi ha moltes intel·ligències, que no tots els nens i nenes tenen la mateixa forma d'aprendre i comportar-se. Cada fill té uns recursos que no tenen per què ser iguals per a tothom. És fonamental conèixer el potencial del fill, que pot estar ocult moltes vegades per incidir en aspectes que li fan fracassar. Conèixer les seues facultats, els seus punts forts, el que millor fa, el que li agrada i gaudeix amb això, és fonamental. Si a un fill se li exigeix aprendre d'una manera que no li correspon, es veurà danyada la seua autoestima i sentirà estrès rebutjant les propostes o exigències, ja que el cervell es cansa. Cada infant té uns ritmes de treball i de descans.
Por altra banda els nens i nenes maduren a través de les relacions, especialment amb els pares i amb els de la seua edat. Compte amb l'habitació i l'ordinador, ja que poden fomentar la solitud!. Des que l'infant neix cal empatitzar de forma contínua amb ell. Crear un ambient emocionalment adequat ajuda a millorar el seu procés maduratiu aconseguint que es desenvolupen millor els seus punts forts, ajudant a que aflorin positivament les competències, habilitats i talents propis. Viure la quotidianitat de forma
positiva i amb expectatives positives sobre com fer-ho, l'infant. Efecte Pigmalió, o profecia complerta: l'infant arriba a realitzar el que esperem positiva o negativament d'ell, evitant comparacions o dubtes sobre els èxits. Dormir bé, alimentació adequada, exercici, temps de joc, temps per a "transgredir límits" i ser creatius, poder fer les coses d'una altra manera; temps per desenvolupar l'habilitat o habilitats que a l'infant més li satisfan i millor desenvolupa. Replantejar-se les activitats extraescolares.
Cada fill ha de sentir-se feliç de ser com és, de les habilitats/competències que posseeix, però amb una felicitat que no es basa en el consumisme sinó en allò que el fa veritablement bé, gaudir de la família, pares , germans/es, cosins/es, etc., dels amics/es, saber preguntar-se i preguntar, i saber donar-se respostes, compartir, cooperar, aportar les seues habilitats, saber tornar a la seua interioritat i reflexió per uns minuts .... De vegades necessitem saber esperar i trobar dreceres per ser i poder oferir la millor versió de si mateixos.
Recorde: el seu fill és un geni si se l'ajuda i se li tracta centrant-se en la seua persona, en com realment és, que de vegades és diferent de com es manifesta. Prenga l’iniciativa i estiga al costat del seu fill. En IMECO ajudem als pares a conèixer al seu fill: el seu potencial, les estratègies d'aprenentatge adequades, a utilitzar el temps d'acord amb les característiques del fill/a.